Visst har soptunnan fått mig att flina genom åren. Men konsumentjournalistik har aldrig riktigt intresserat mig, inte konsumentpolitik heller, för den delen. Men häromdagen åkte jag bil i flera mil och i radion sommarpratade Sverker Olofsson. (Programmet här). Jag överraskade mig med att nicka instämmande till mycket av vad Olofsson sa. Sedan tänkte jag inte mer på det.
Så ska jag boka rum på hotell i Stockholms skärgård. (Den värmländska skogen är trivsam, men ombyte förnöjer som bekant). Detta var i slutet av förra veckan och spaningen på nätet var inte mer avancerad än att hitta ett ställe som vi inte tidigare besökt, med övernattningsmöjlighet och gärna en bra restaurang.
Kanske Möja? Ja, varför inte. Möja värdshus verkar hur trevligt som helst! Sagt och gjort – jag mailar en fråga om det finns ett ledigt dubbelrum. Svar kommer hyggligt snabbt och jo, det finns ett ledigt dubbelrum, vill jag boka det? Följande mailkorrespondens utspelar sig:
Tack för ert mail.
Jag har ett dubbelrum ledigt den 24/7.
Vill ni boka det?
Mvh
Madeleine
Möja värdshus
Jag ser nu att jag aldrig återkom med en bokningsbekräftelse på din bokningsförfrågan.
Det är inte inbokat och alla rum är bokade för den 24/7.
Mvh
Madeleine
Möja värdshus
Vi har 40-50 mail per dag, även telefon bokningar. Vi måste alltid dubbel kolla att det fortfarande finns ledigt när jag får förfrågan om boende. Att ni inte fått en bokningsbekräftelse betyder att ni inte är inbokade. Det datum ni har skickat förfrågan om ,blivit bokat på annat håll samtidigt som er förfrågan.
Mvh
Madeleine
Möja värdshus