I princip hela tisdagen har gått åt till att fixa det sista inför morgondagens övning då jag debuterar som moderator i riksdagssammanhang.
Alliansvännen och tillika riksdagskollegan Barbro Westerholm och jag har gjort gemensam sak och bjudit in till kunskapsseminarium om Surrogatmoderskap. Hela 45 personer har anmält sig, och det är inte illa med tanke på hur många andra seminarium det anordnas på utskottsfria onsdagar i riksdagshuset. Så håll tummarna för att åtminstone hälften dyker upp! Det är den inbjudna expertpanelen värd.
Så har sommaren och med den picknickandet kommit till stan. Dock fanns det som synes plats för fler filtar och matkorgar i Humlegårdens grönska, strax efter klockan sex i kväll.
Då strosade jag igenom parken efter att tillsammans med bland andra Säpochefen Anders Danielsson ha deltagit i ett panelsamtal hos Kreab i ämnet: Vem kontrollerar din kommunikation i ett allt mer transparent samhälle?
Ja, säg det. Kreabs Johan Hallsenius återkom gång på gång till att företagare som inte vill få affärshemligheter saluförda i cyberrymden gör klokt i att göra sig attraktiva för unga medarbetare. Jomen visst, det är väl alltid klokt av arbetsgivare att vara hyggliga mot sina anställda så att de känner lojalitet mot företaget. Så vari bestod det nya i Hallsenius recept, frågade jag mig i mitt stilla sinne.
Men helt klart utgörs den svaga länken när det gäller all kontroll av kommunikation av … människorna. Och detta oavsett om vi talar om varumärkesbyggande 80-talistegoister anställda i privata företag eller illojala ämbetsmän i statens tjänst.
Det lösmynta läppfladdret sprider sig snabbare på internet än någon annanstans. Såväl företagare som anställda bör ägna den saken inte bara en tanke utan flera.